بهترین متخصص کلیه در زاهدان

 

بهترین متخصص کلیه در زاهدان همچون دکتر سعید موحد و به طور کلی متخصص کلیه پزشکی است که در زمینه مراقبت از کلیه تخصص داشته و می تواند بیماری های کلیه را درمان کند. عبارت نفرولوژیست از کلمه یونانی نفرون منشاء می گیرد. نفرولوژیست پزشک کلیه نیز نامیده می شود.

نفرولوژیست در زمینه پزشکی اندام های داخلی تحصیل کرده و سپس آموزش های بیشتری را در زمینه تخصص در درمان بیماران دارای بیماری های کلیه دریافت می نماید. آن ها اساساً بیماری های مزمن کلیه ، بیماری پلی کیستیک کلیه ، نقص عملکرد حاد کلیه ، سنگ های کلیه و فشار خون بالا را درمان کرده و در زمینه تمام جنبه های کاشت و پیوند کلیه و دیالیز تحصیل می نماید.

 

بهترین متخصص کلیه در زاهدان

 

چگونه می توان یک نفرولوژیست شد؟

نفرولوژی در گروه تخصص پزشکل داخلی قرار می گیرد. نفرولوژیست باید از دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شده و یک دوره رزیدنتی سه ساله را سپری کرده و بورد تخصصی در این زمینه را قبل از شروع به تحصیل در زمینه نفرولوژی دریافت نماید.

پس از گذراندن آزمون ABIM و پذیرفته شدن در برنامه نفرولوژی ، باید یک دوره دو ساله فلوشیپ را برای فارغ التحصیل شدن از دانشکده پزشکی سپری نماید.

  • در طول دوره فلوشیپ ، یک نفرولوژیست درباره موارد زیر کسب دانش می نماید:

ناهنجاری های وسکولار/ گلومرولار :

این ناهنجاری ها در واقع ناهنجاری های عروق خونی در کلیه می باشد. پزشک کلیه در خصوص روش های درمان برای کمک به کند کردن پیشرفت این ناهنجاری ها به منظور حفاظت از عملکرد کلیه برای مدت زمان هرچه طولانی تر، کسب دانش می نماید.

ناهنجاری های توبولار/ معده روده ای :

این ناهنجاری ها بر روی توبول های کلیه و بافت اطراف آن تاثیر می گذارد. توبول، مایع پالایش شده از کلیه را که در نهایت به ادرار تبدیل می شود، جمع آوری می نماید. پزشک کلیه در خصوص علائم این ناهنجاری ها و چگونگی درمان آن ها کسب اطلاعات می نماید.

پر فشارخونی :

پرفشار خونی کلمه دیگری برای فشار خون بالا می باشد. یکی از مشکلات پیشرو در بیماری های کلیه به شمار می آید. وقتی کلیه بیش از حد ماده ای به نام رنین را ترشح می کند، فشار خون افزایش می یابد. پزشک کلیه درباره انواع مختلف داروهایی که می توانند فشار خون را کاهش دهند و نیز روش هایی مثل رژیم غذایی و ورزش که می تواند باعث پایین آمدن فشار خون شود، علم جامعی دارد.

دیالیز :

دیالیز فرایندی است که در طول آن خون در زمانی که کلیه قابلیت خود را برای انجام صحیح عملکرد از دست داده است، پالایش می کند. پزشک کلیه درباره همودیالیز و پریتونئال دیالیز، دونوع مختلف دیالیز، دارای دانش کافی می باشد، بنابراین می تواند درمان متناسب با سلامت و سبک زندگی بیمار را برای او پیدا کند.

پیوند کلیه :

پیوند کلیه زمانی اتفاق می افتد که بیمار از یک شخص دیگر، برای تعویض کلیه آسیب دیده خود، کلیه سالم دریافت می کند. نفرولوژیست درباره تمام جنبه های کاشت و پیوند کلیه دارای دانش کافی می باشد، بنابراین می تواند به بیمار در خصوص درک و آماده شدن برای این فرایند کمک کند. لازم به ذکر است که دکتر سعید موحد ، بهترین متخصص کلیه در زاهدان در انجام پیوند کلیه از تبحر بسیار زیادی برخوردار است.

متابولیسم مینرال :

ناهنجاری های متابولیسم مینرال زمانی رخ می دهد که مقادیر ناهنجاری از مواد معدنی در خون وجود داشته باشد. پزشک کلیه در خصوص چگونگی اصلاح و مدیریت ناهنجاری های متابولیسم مینرال به منظور کسب اطمینان از اینکه بیمار مقادیر کافی از مواد معدنی مورد نیاز برای داشتن یک رشد سالم و کمک به بدن برای انجام عملکرد های خود در یک مسیر صحیح را دریافت می کند، دانش کافی دارد.

مدیریت نقص عملکرد حاد کلیه :

نقص عملکرد حاد کلیه زمانی رخ می دهد که کلیه ها به طور ناگهانی از ادامه کار باز مانند. گاهی اوقات کلیه می تواند این عملکرد ناقص خود را بازیابی نماید. پزشک کلیه در زمینه درمان تمام موقعیت های برگشت پذیر از قبیل سنگ های کلیه ، عفونت یا از دست رفتن شدید خون که می تواند باعث بروز مشکلات حاد کلیه شود، دانش و علم کافی دارد.

مدیریت بیماری مزمن کلیه :

بیماری مزمن کلیه زمانی رخ می دهد که  کلیه به آرامی در طول یک دوره زمانی، از ادامه عملکرد بازماند. بیماری مزمن کلیه دارای پنج مرحله می باشد و مرحله آخر، نهایی ترین مرحله بیماری کلیه محسوب می شود.

دکتر کلیه درباره پنج مرحله بیماری مزمن کلیه و چگونگی مدیریت آن ها کسب علم می نماید و می تواند پیشرفت بیماری کلیه را کند نموده و بیمار خود را در سالم ترین وضعیت ممکن حفظ نماید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات