عمل پیوند کلیه در زاهدان

همه چیز در مورد عمل پیوند کلیه در زاهدان

برخی افراد دارای نقص کلیه می توانند تحت جراحی پیوند کلیه قرار گیرند. در طول عمل پیوند کلیه در زاهدان ، یک کلیه سالم از یک اهدا کننده در بدن شما قرار داده می شود. کلیه اهدا شده و جدید ، همان کاری را که دو کلیه سالم شما قبل از بیمار شدن انجام می دادند، انجام می دهد.

کلیه پیوند زده شده، کار پالایش پسماندها و حفظ سلامت شما را بهتر از دیالیز انجام می دهد. البته پیوند کلیه برای همگان مناسب نبوده و پزشک شما تشخیص می دهد که آیا شما برای دریافت پیوند کلیه به اندازه کافی سالم هستید یا خیر.

 

عمل پیوند کلیه در زاهدان

 

پس از پیوند کلیه چه احساسی خواهید داشت؟

بسیاری از افراد گزارش می دهند که بعد از پیوند کلیه احساس بهتری دارند. در برخی افراد، چند روز طول می کشد تا کلیه جدید شروع به کار کند. گاهی لازم است برای ریکاوری بعد از جراحی چند روز در بیمارستان بمانید. پس از مرخص شدن از بیمارستان باید در جلسات فالوآپ با نفرولوژیست خود شرکت کنید.

قبل از ترک بیمارستان دستورالعمل های لازم برای سالم ماندن و مراقبت از کلیه جدید تان به شما داده می شود. شما یک یا چند داروی ضد پس زدن را که سرکوب گر ایمنی نامیده می شود مصرف خواهید کرد. بدون دارو، سیستم ایمنی شما، کلیه جدیدتان را به عنوان یک اندام خارجی، مورد حمله قرار داده و پس خواهد زد.
گاهی برخی داروهای دیگر از قبیل آنتی بیوتیک ها برای محافظت از شما در برابر عفونت تجویز می شود. دکتر سعید موحد ، علت و زمان مصرف هر دارو را برای شما شرح خواهد داد.

چگونه می توانم بفهمم که کلیه جدیدم کار می کند؟

تست های خون به شما کمک می کند تا بدانید کلیه جدید تان در حال کار کردن است. این تست کیفیت عملکرد کلیه های شما را در حذف پسماندها از خون نشان می دهد.

مشکلات احتمالی پس از پیوند کلیه چیست؟

کلیه اهدا شده گاهی بلافاصله بعد از پیوند و گاهی بعد از چند هفته شروع به تولید ادرار می کند. اگر کلیه جدید فوراً شروع به کار نکند، شما برای تصفیه ضایعات و نمک و مایعات اضافی از بدن تا زمان شروع به کار کلیه، باید دیالیز شوید.

برخی مشکلات دیگر مربوط به جراحی پیوند کلیه شامل موارد زیر می باشد:

  • خونریزی
  • عفونت به خصوص عفونت مثانه
  • درد و بی حسی در بحخش داخلی ران که اغلب بدون درمان، بصورت خود به خود از بین می رود.

بعد از پیوند کلیه چه غذاهایی باید بخورم و از خوردن چه غذاهایی باید اجتناب کنم؟

گزینه های خوراکی شما بعد از پیوند کلیه در مقایسه با گزینه های غذایی که می توانید بعد از دیالیز بخورید، بیشتر است. با این وجود به منظور توسعه یک برنامه تغذیه که بتوان در واکنش به داروها، نتایج تست، وزن و فشار خون تغییر داد، لازم است با یک مشاور تغذیه مشورت کنید.

مزایای پیوند کلیه از یک اهدا کننده زنده چیست؟

  1. زمان انتظار برای دریافت کلیه در مقایسه با یک اهدا کننده کلیه غیر زنده کمتر است.
  2. نتایج حیاتی حاصل از دریافت کلیه از یک اهدا کننده زنده بهتر است.

آیا بعد از پیوند کلیه زندگی نرمالی خواهم داشت؟

عمل پیوند کلیه در زاهدان و به طور کلی عمل پیوند کلیه تا کنون بهترین ابزار درمان بوده است چون جایگزین کردن یک کلیه بیمار با یک کلیه سالم می تواند به طور کامل عملکردهای از دست رفته در کلیه ناسالم را جبران کرده و انجام دهد و به بیمار کمک کند تا زندگی نرمالی را در پیش بگیرد.

روند پیوند کلیه چگونه انجام می شود؟

  • زمانی که در روز جراحی برای پیوند کلیه در مرکز پیوند حضور می یابید، نمونه خون برای تست آنتی بادی از شما گرفته می شود.
  • پیوند کلیه تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، بنابراین در طول جراحی شما در حالت خواب بوده و دردی احساس نمی کنید.
  • پزشک شما، دکتر سعید موحد، میزنای کلیه جدید را به مثانه شما متصل می کند بطوریکه بتوانید به طور نرمال ادرار کنید. میزنای لوله ای است که کلیه شما را به مثانه متصل می نماید.
  • پزشک کلیه اصلی شما را جز در صورت بروز مشکلاتی از قبیل فشار خون بالا، در بدن شما باقی می گذارد.

مراقبت های بعد از پیوند کلیه

  • شما در اتاق ریکاوری به هوش می آیید و پرسنل بیمارستان علائم حیاتی شما را تا زمان به هوش آمدن کامل کنترل می نمایند.
  • اندکی درد در نزدیکی ناحیه درمان در طول دوره بهبود، طبیعی می باشد. داروهایی برای جلوگیری از پس زنی کلیه جدید تجویز می شود که مصرف دقیق آن ها بسیار حائز اهمیت است.
  • پس از مرخص شدن از بیمارستان شما باید در جلسات مقرر شده از سوی پزشک جهت ارزیابی کیفیت عملکرد کلیه جدید شرکت کنید.
  • داروهای آنتی بویتیک جهت پیشگیری از عفونت تجویز می شود. در صورت مشاهده علائمی از قبیل درد، تورم و علائمی شبیه علائم سرماخوردگی باید بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات