جراحی ناباروری مردان در زاهدان

جراحی ناباروری مردان در زاهدان : اورولوژیست ها از جمله دکتر سعید موحد گاهی اوقات جراحی را برای مدیریت موقعیت هایی که باعث بروز مشکلاتی در تولید اسپرم در مردان و در نتیجه ناباروری می شوند، توصیه می کنند.

واریکوسلکتومی

اگر پزشک شما تشخیص دهد که شما واریکوسل دارید، واریکوسلکتومی را توصیه می کند. واریکوسل موقعیتی است که زمانی رخ می دهد که خون در عروق در طول طناب بیضه ای به سمت بالا برگشت پیدا می کند. در طول واریکوسلکتومی، پزشک با روش جراحی، رگ یا عروق آسیب دیده را می بندد و خون را به عروق سالم هدایت کرده و تولید اسپرم را بهبود می بخشد.

 

جراحی ناباروری مردان در زاهدان

 

واریکوسلکتومی را می توان به روش های مختلف انجام داد. در واریکوسلکتومی میکروسکوپی که تحت بی حسی یا بیهوشی عمومی انجام می شود، پزشک برش کوچکی را در کانال کشاله ران ایجاد می کند. سپس از میکروسکوپی خاص برای استقرار و بستن عروق آسیب دیده در داخل طناب بیضه ای که از میان کانال های کشاله ران عبور می کند استفاده می نماید.

جراح برش را با بخیه های جذبی می بندد. شما همان روز می توانید به منزل بازگردید. ریکاوری معمولاً یک تا سه روز طول کشیده و پس از آن، فعالیت های فیزیکی باید به مدت 2 هفته محدود شود.

علاوه بر واریکوسلکتومی میکروسکوپی ، اورولوژیست درمان واریکوسل را با استفاده از جراحی لاپاروسکوپی انجام می دهد. در این روند که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، جراح چندین برش را در شکم ایجاد کرده و ابزار جراحی را به منظور شناسایی، برش و بستن عروق آسیب دیده وارد می نماید.

جراح برای بستن برش ها از بخیه استفاده می کند. شما می توانید در همان روز به منزل بازگردید. ریکاوری تقریباً 3 روز طول می کشد. فعالیت های فیزیکی بعد از روند، باید تا 2 هفته محدود شود.

آمبولیزاسیون واریکوسل

نوع دیگر درمان واریکوسل ، آمبولیزاسیون واریکوسل یک روند حداقل تهاجمی می باشد که خون را از واریکوسل بزرگ شده دور می کند. در طول این روند که توسط رادیولوژیست مداخله ای انجام می شود، یک کاتتر از طریق یک برش 2 تا 3 میلی متری در ناحیه وارد می شود. کاتتر که یک لوله کوچک و بلند است، در رگ بیضه حرکت می کند.

وقتی نوک کاتتر به داخل رگ بیشه ای ناهنجار رسید، پزشک با تزریق کویل ها، پلاگ ها یا اسکلروسانت ها (غلیظ کننده ها) که مواد شیمیایی برای کوچک کردن رگ هستند، رگ را مسدود می کند.

همه این ها تحت اشعه X زنده که فلوروسکوپی نامیده می شود انجام می پذیرد. روند، فشار در واریکوسل را کاهش داده و به خون اجازه می دهد تا به مسیرهای دیگر هدایت شود. این روند با استعمال داروی آرامبخش ملایم انجام شده و در همان روز، بیمار می تواند به منزل بازگردد.

قطع مجرای واپرانش ادرار

قطع مجرای واپرانش ادرار ، در صورت مسدود شدن مجرای انزال، برای باز کردن این مجرا – لوله ای که منی را از بیضه ها به پیشابراه حمل می کند – انجام می شود. همچنین از آن برای تحت تاثیر قرار دادن توانایی مردان برای واپرانش اسپرم استفاده می شود. گاهی به دلیل آسیب دیدگی لگن یا عفونت، این مجرا مسدود می شود.

این روند یعنی جراحی ناباروری مردان زاهدان معمولاً با بیهوشی عمومی انجام می پذیرد. جراح دستگاه تلسکوپی به نام رسکتوسکوپ را در پیشابراه وارد کرده و انسداد مجرا را رفع می کند. کاتتر برای یک دوره کوتاه در حین بهبود ناحیه جراحی، در پیشابراه باقی می ماند.

پزشک، کیفیت منی را در طول یک ماه بعد از روند، تجزیه و تحلیل کرده و حجم و تعداد اسپرم ، شکل و جنبش آن ها را ارزیابی می نماید.

برگشت وازکتومی

گاهی اوقات، مردان برگشت وازکتومی را که جراحی استفاده شده برای کنترل بارداری، از طریق پیشگیری از آزاد شدن اسپرم در طول انزال می باشد، انجام می دهند. تکنیک های مختلف را می توان برای جراحی برگشتی، به منظور کمک به بازیابی بارداری از طریق ایجاد امکان جریان یافتن اسپرم، مورد استفاده قرار داد.

جراح شما، دکتر سعید موحد ، وازووازستومی را برای وصل مجدد لوله های برنده منی که اسپرم را از بیضه ها به پیشابراه در طول انزال حمل می کنند، انجام می دهد. هر دوی این لوله ها در طول وازکتومی، قطع می شوند

در طول وازووازستومی که با استفاده از یک میکروسکوپ قوی انجام می شود، یک سوراخ ایجاد می گردد تا به اسپرم، اجازه حرکت از انتهای قطع شده لوله برنده منی را بدهد.

این در صورتی انجام می شود که در طول جراحی، جراح تشخیص دهد که هر دو لوله به اندازه کافی سالم می باشند. این روند تحت استفاده از داروی آرامبخش یا بیهوشی عمومی انجام می شود.

استخراج اسپرم بیضه با روش میکروسرجری

استخراج اسپرم از بیضه با روش میکروسرجری یا microTESE، برای برخی از مردان دارای کمبود شدید در تولید اسپرم، توصیه می شود. اورولوژیست مجرب، دکتر سعید موحد ، به همراه سایر متخصصان، این روند را به عنوان جراحی ناباروری مردان در زاهدان به مرحله اجرا در می آرود.

این جراحی برای مردان دارای کمبود شدید در تولید اسپرم، تنها راه برای فرزند دار شدن محسوب می شود.

این تکنیک تحت مصرف داروی آرام بخش یا بیهوشی عمومی انجام می شود. پزشک، برش کوچکی را در کیسه بیضه ایجاد کرده و سپس از یک میکروسکوپ قوی برای آزمایش دقیق بافت بیضه ها و جستجوی بافت سالمی که بتوان از آن اسپرم را استخراج نمود، استفاده می کند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات